Українська література.
6 клас
Календарне планування розроблено за Програмою для загальноосвітніх
навчальних закладів, що відповідає Державному стандарту базової і повної
загальної середньої освіти, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України
від 23.11.2011 р. № 1392, наказом Міністерства від 6.06. 2012 р. № 664:
Українська література: 5-9 класи / Р.В. Мовчан, К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар,
О.М.Івасюк, С.А. Кочерга, Л.І. Кавун, О.І. Неживий, Н.В.Михайлова (зі змінами
2017р.)
Усього – 70 год. На тиждень – 2 год.
Обов’язкова кількість видів контролю
Семестри
|
І
|
ІІ
|
|||
Контрольні роботи у формі:
|
3
|
3
|
|||
контрольного класного твору;
|
1
|
1
|
|||
виконання інших завдань (тестів,
відповідей на запитання тощо)
|
2
|
2
|
|||
Уроки розвитку мовлення* (РМ)
|
2
|
у
|
2
|
у
|
|
п
|
п
|
||||
Література рідного краю (ЛРК)
|
2
|
2
|
|||
Уроки позакласного читання (ПЧ)
|
2
|
2
|
|||
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
|||
Виразне читання
|
1
|
1
|
|||
Підручник- Авраменко О.М. Укр. л-ра.
Підручник для 6 класу, 2014
|
№
|
Зміст програмового матеріалу
|
Дата
|
Прим.
|
||||
Вступ
(1г.)
|
|||||||
1
|
Книжка в житті
людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату
книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору.
|
||||||
Загадково
прекрасна і славна давнина України
|
2 пісні нап. (за виб. уч.)
|
||||||
2
|
Календарно-обрядові
пісні.
Роль і місце пісні в
житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її
різновиди.
ТЛ: народна пісня,
колискова, рефрен, анафора.
|
||||||
3
|
Пісні літнього циклу:
русальні, купальські, жниварські. «У ржі на межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина»,
«Проведу я русалочки до бору» (русальні);
«Заплету віночок», «Ой вінку мій,
вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські).
|
||||||
4
|
Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість
стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка».
|
||||||
5
|
Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала
зозуленька», «А в кривого танця».
|
||||||
6
|
Народні колискові пісні.
«Ой ти, коте, коточок», «Ой ну,
люлі, дитя, спать». Провідні мотиви, лексичні особливості колискових.
|
||||||
7
|
Пісні
літературного походження.
«Ще
не вмерла Україна» П. Чубинського
та М. Вербицького – національний гімн нашої держави.
|
||||||
8
|
Легенда
про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв’язок із «Молитвою» О. Кониського й М. Лисенка,
духовним гімном України. ТЛ: гімн.
|
напам’ять
+ 1 пісню на вибір (ур. 9-10)
|
|||||
9
|
«Ой, у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і
Г. Труха – пісня, що стала народною. Патріотичні мотиви пісень літературного походження.
|
||||||
10
|
Контрольна
робота №1 з
теми «Загадково прекрасна і славна давнина України» (комбінована контрольна
робота).
|
||||||
11
|
ЛРК
№1. Народні перекази та легенди Закарпаття
|
||||||
Загадково
прекрасна і славна давнина України
|
|||||||
12
|
Микола Вороний. «Євшан-зілля».
Коротко про письменника. Патріотичні почуття й толерантне ставлення
до інших народів.
|
||||||
13
|
Роль
слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю.
ТЛ:
ліричний герой, ліро-епічний твір, поема.
|
||||||
14
|
Тарас Шевченко. «Думка»
(«Тече вода в синє море…»).
Відомості про
перебування в Санкт-Петербурзі.
|
||||||
15
|
Т. Шевченко.
«Іван Підкова». Патріотичні
мотиви творів Т. Шевченка.
Зображення історичного минулого. Героїзм та
відвага козаків та їхнього ватажка. Специфіка ліричних і ліро-епічних творів.
|
||||||
16
|
Володимир Рутківський.
«Джури
козака Швайки». («На козацьких островах»). Творчість
відомого українського письменника.
|
||||||
17
|
Твір про волелюбних,
сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях.
|
||||||
18
|
Незвичайні здібності
козаків-характерників. Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька.
Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників.
|
||||||
19
|
Тема боротьби
українських козаків проти татарської орди.
|
||||||
20
|
РЗМ
№1 (у). Висловлювання
власних суджень про геройство та вміння з честю вийти з найскладніших
ситуацій козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика та
Санька.
|
||||||
21
|
Контрольна
робота №2 з теми «Загадково прекрасна і славна давнина України». (тест)
|
||||||
22
|
ПЧ№1.
С.Черкасенко «Маленький горбань».
|
||||||
Я і світ
|
|||||||
23
|
Леся
Українка. (Лариса Петрівна Косач). Дитинство поетеси, роль родини у її
вихованні.
|
||||||
24
|
«Як
дитиною бувало…». Неповторний світ дитинства в цих
поезіях.
|
напам’ять
|
|||||
25
|
Леся
Українка. Мрії», «Тиша морська». Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний
погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява. Значення
мистецтва в житті людини. Гармонія людини і природи.
|
||||||
26
|
В. Винниченко.
«Федько-Халамидник».
Цікава історія з
життя письменника.
|
||||||
27
|
Художня розповідь про
дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками.
|
||||||
28
|
Добро і зло,
благородство і підлість у творі.
|
||||||
29
|
Щедрий на добро
внутрішній світ героя. Федько як особистість.
ТЛ: головний герой,
другорядні герої.
|
||||||
30
|
РЗМ
№2 (п). Написання
листа літературному героєві.
|
||||||
31
|
ПЧ
№2. В.Винниченко «Кумедія з Костем».
|
||||||
32
|
Станіслав Чернілевський.
«Теплота родинного інтиму». «Забула внучка в баби черевички». Настрої та почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока
духовність). Образ рідної людини та важливість родинних цінностей.
|
||||||
33
|
Контрольна
робота №3 з
теми «Я і світ» Твір
|
||||||
34
|
ЛРК
№2 О.Гаврош « Пригоди тричі славного розбійника Пинті»
|
||||||
Я
і світ
|
|||||||
35
|
Ірина
Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова». Cвіт дитинства — вічне джерело сили, натхнення, мрій,
фантазій.
|
||||||
36
|
«Гном
у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту,
красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний
світ.
|
||||||
37
|
Ігор Калинець. «Стежечка», «Блискавка»,
«Веселка», «Криничка», «Дим» (зб. «Дивосвіт») (на вибір) Талановитий
український поет, автор віршів для дітей. Персоніфіковані образи природних
явищ – дивовижне й незвичайне в повсякденному житті.
|
напам’ять
1 вірш на вибір
|
|||||
38
|
Емма Андієвська.
Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі.
|
||||||
39
|
«Казка про яян». Добро і любов
до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова. Прихований повчальний
зміст творів.
|
||||||
40
|
«Говорюща риба». Принципи
толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі
світом.
ТЛ: притча.
|
||||||
41
|
ЛРК №3. Ліричні поезії
І.Колоса, М.Рішка, Миколаї Божук, Ф.Потушняка
|
||||||
42
|
ПЧ №3. Оксана Іваненко «
Друкар книжок небачених»
|
||||||
43
|
Контрольна
робота №4 з теми «Я і світ» (комбінована
контрольна робота).
|
||||||
Пригоди
і романтика
|
|||||||
44
|
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Визнаний у
світі український дитячий письменник.
|
||||||
45
|
Пригодницький захопливий сюжет, мрія і
дійсність, смішне, комічне, романтичне в його пригодницькій повісті для
дітей.
ТЛ: повість, пригодницький твір.
|
||||||
46
|
Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього.
|
||||||
47
|
Поведінка
героїв, їхні вчинки, моральний вибір у різних життєвих ситуаціях.
РЗМ №3 (у).
Усне переказування епізодів повісті з докладним цитуванням авторського
тексту.
|
||||||
48
|
«Тореадори з Васюківки». Проблеми у
творі.
|
||||||
49
|
РЗМ
№4(п). Роздум на тему «Чим вимірюється дружба» (посилаючись на приклади з повісті
В.Нестайка «Тореадори з Васюківки»)
|
||||||
50
|
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера
лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті,
передані образним словом.
|
||||||
51
|
Допитливість, винахідливість, кмітливість
хлопчиків — головних героїв.
|
||||||
52
|
Реальні (звичайні) та пригодницькі події
у повісті.
|
||||||
53
|
Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох
книг для дітей.
|
||||||
54
|
«Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №
9».
Фантастична, романтична,
багатоепізодна повість про виховання гідності та мужності.
|
||||||
55
|
Клим Джура – рятівник світу. Еволюція
Клима від боягуза до супергероя.
|
||||||
56
|
Роль
сім'ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними
поколіннями в родині. ТЛ: сюжет, його елементи.
|
||||||
57
|
ПЧ
№4. Ярослав Стельмах. «Найкращий намет».
|
||||||
58
|
Контрольна
робота №5 з теми «Пригоди і романтика»
(комбінована контрольна робота).
|
||||||
Гумористичні
твори (7г.)
|
|||||||
59
|
Гумористичне й сатиричне зображення.
Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки,
гуморески, співомовки та ін.). Роль гумору в житті українців.
|
||||||
60
|
Леонід Глібов. «Щука». Визначний український байкар,
поет.
ТЛ:
гумор, сатира, байка, алегорія, мораль.
|
||||||
61
|
«Муха і Бджола»,«Жаба і Віл». Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника.
Побудова байки.
|
||||||
62
|
УВЧ.
Виразне читання байок. Декламування
напам’ять.
|
||||||
63
|
Степан Руданський. «Добре торгувалось».
Співомовки С.Руданського — унікальне
явище у світовому письменстві.
|
||||||
64
|
«Запорожці у короля». Висміювання
моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої
людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над
власною безпорадністю, вміння відстояти свою гідність.
ТЛ: гумореска, співомовка.
|
||||||
65
|
Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль».
|
||||||
66
|
«Заморські гості», «Кухлик».
Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів.
|
Напам.
(1на
вибір)
|
|||||
67
|
Контрольна робота №6 з теми
«Гумористичні твори». (твір).
Гумор у житті українців
|
||||||
68
|
ЛРК №4. Закарпатська гуморина. (Гумористичні
твори Ю.Шипа, В.Товтина)
|
||||||
69
|
Повторення вивченого матеріалу з теорії літератури.
|
||||||
70
|
Урок-підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й
викликали найбільше зацікавлення.
|
||||||
Немає коментарів:
Дописати коментар