9 клас
Складне речення з різними видами зв’язку І варіант
І.
Знайдіть
і вкажіть правильний варіант відповіді
1. Складне речення з різними
видами зв’язку називається
а) складним синтаксичним цілим;
б) складною синтаксичною конструкцією;
в) складнопідрядним реченням.
а) складним синтаксичним цілим;
б) складною синтаксичною конструкцією;
в) складнопідрядним реченням.
2. Складне речення з
сурядним і безсполучниковим зв’язком – це
а) Загуркотіло у хмарах, і знову те гуркотіння здалося якимось залізним; хтось там залізні бочки перекочує в небі (О. Гончар);
б) Невибагливою була верба, яка полюбляла вологі місця, через що побутувала прикмета: “Де верба – там вода” (З посібн.);
в) Барвінок був символом дівочої честі, любові; його влітали у вінки, якими прикрашали голови молодих на весіллі (В. Супруненко).
а) Загуркотіло у хмарах, і знову те гуркотіння здалося якимось залізним; хтось там залізні бочки перекочує в небі (О. Гончар);
б) Невибагливою була верба, яка полюбляла вологі місця, через що побутувала прикмета: “Де верба – там вода” (З посібн.);
в) Барвінок був символом дівочої честі, любові; його влітали у вінки, якими прикрашали голови молодих на весіллі (В. Супруненко).
3. Схемі [ ] : [ ] – [ ] , і
[ ] . відповідає така складна синтаксична конструкція (розділові знаки
пропущені):
а) Виявляється коли їм скрута птахи просто горнуться до людини вони зовсім довіряються їй (О. Гончар);
б) Маківці легше грунт відволог запалахкотіли цвіту пелюстки і п’є стебло трохи не луска соки землі (М. Самійленко);
в) Важко знайти переліт-траву бо вона весь час перелітає з місця на місце зате того хто її зірвав щастя вже не залишить (З посібн).
а) Виявляється коли їм скрута птахи просто горнуться до людини вони зовсім довіряються їй (О. Гончар);
б) Маківці легше грунт відволог запалахкотіли цвіту пелюстки і п’є стебло трохи не луска соки землі (М. Самійленко);
в) Важко знайти переліт-траву бо вона весь час перелітає з місця на місце зате того хто її зірвав щастя вже не залишить (З посібн).
(3
бали)
ІІ рівень
4. Поставте у реченнях пропущені розділові знаки та вкажіть тип речень( ССР, СПР, БСР). – 1,5 бали
1. Де б не бував я всюди зустрічав хороших людей.
2. Коли-не-коли блискавиця з-за гори поморгувала та роздавався глухий поклик грому.
3. Защебетав соловейко пішла луна гаєм.
ІІ рівень
4. Поставте у реченнях пропущені розділові знаки та вкажіть тип речень( ССР, СПР, БСР). – 1,5 бали
1. Де б не бував я всюди зустрічав хороших людей.
2. Коли-не-коли блискавиця з-за гори поморгувала та роздавався глухий поклик грому.
3. Защебетав соловейко пішла луна гаєм.
5. Запишіть речення, виділіть граматичні основи, накресліть його структурну схему. – 1,5 бали
Колись малим хлоп’ям я чув на луках, як
вигравав невидимий оркестр, трава ледь-ледь на вітрі шурхотіла, мов скрипалів
ансамбль дзвінкоголосий, сюрчали коники у лад їй в унісон, і щебетали пташки на
калині. (М Рильський).
ІІІ.
Зробіть повний синтаксичний розбір речення.
(6 балів)
6.
Синява неба була така густа, що стіна соснового бору вдалині здавалася геть
темно-волошковою і хати біліли крізь той голубий морок (М.Малиновська).
Українська мова. 9 клас
«Складне речення з різними видами зв’язку»
«Складне речення з різними видами зв’язку»
ІІ варіант
І. Знайдіть
і вкажіть правильний варіант відповіді
1.
Визначте правильне твердження.
а) Частини складного речення з різними
видами зв'язку поєднуються тільки сполучниками сурядності.
б) Частини складного речення з різними
видами зв'язку поєднуються тільки сполучниками підрядності.
в) Частини складного речення з різними
видами зв'язку ніколи не поєднуються сполучниками.
г) Частини складного речення з різними
видами зв'язку можуть поєднуватися сполучниками сурядності, підрядності,
сполучними словами та інтонаційно (сурядний, підрядний, сполучниковий і
безсполучниковий зв'язки).
2. Складне речення з
підрядним і безсполучниковим зв’язком – це
а) Козак живе з бідою, як риба з водою, але водночас із ним поруч привілля і необмежена воля, тому ніколи не стерпить він приниженості і залежності (За В. Супруненком);
б) Коли поговориш з людиною по душах, воно одразу щось там і зворухнеться: серце не кам’яне! (О. Гончар);
в) Хоробрих у бою і вірних у товаристві козаків нагороджували звучними прізвиськами, котрі багато до чого зобов’язували, і носили такі прізвиська з честю (З посібн.).
а) Козак живе з бідою, як риба з водою, але водночас із ним поруч привілля і необмежена воля, тому ніколи не стерпить він приниженості і залежності (За В. Супруненком);
б) Коли поговориш з людиною по душах, воно одразу щось там і зворухнеться: серце не кам’яне! (О. Гончар);
в) Хоробрих у бою і вірних у товаристві козаків нагороджували звучними прізвиськами, котрі багато до чого зобов’язували, і носили такі прізвиська з честю (З посібн.).
3.Схемі[ ], і [ ] : [ ]
відповідає така складна синтаксична конструкція (розділові знаки пропущені)::
а) Глибоку повагу відчували люди до землі яка “парує та хліб готує” і повага ця часто доходила до обожнювання (В. Супруненко);
б) Уява хлібороба витворила божества які на його думку опікувалися родючістю землі у низках міфів та легенд проповідувалися моральні норми ставлення до неї землю не можна було паплюжити ні дією ні словом (З підр.);
в) Біля Дніпра на камені гарячім заснув і сон мені приснивсь горю край шляху полум’ям вербовим (В. Самійленко).
(3 бали)
ІІ рівень – 1,5 бали
4. Поставте у реченнях пропущені розділові знаки та вкажіть тип речень( ССР, СПР, БСР). – 1,5 бали
1. Люди знай їздили по шляху настала саме гаряча пора косовиці.
2. А там де сонце торкнулося вершечків дерев листя спалахнуло злото-зеленим вогнем.
3. Приходить пісня і душа захмарена усе на світі може зрозуміти.
а) Глибоку повагу відчували люди до землі яка “парує та хліб готує” і повага ця часто доходила до обожнювання (В. Супруненко);
б) Уява хлібороба витворила божества які на його думку опікувалися родючістю землі у низках міфів та легенд проповідувалися моральні норми ставлення до неї землю не можна було паплюжити ні дією ні словом (З підр.);
в) Біля Дніпра на камені гарячім заснув і сон мені приснивсь горю край шляху полум’ям вербовим (В. Самійленко).
(3 бали)
ІІ рівень – 1,5 бали
4. Поставте у реченнях пропущені розділові знаки та вкажіть тип речень( ССР, СПР, БСР). – 1,5 бали
1. Люди знай їздили по шляху настала саме гаряча пора косовиці.
2. А там де сонце торкнулося вершечків дерев листя спалахнуло злото-зеленим вогнем.
3. Приходить пісня і душа захмарена усе на світі може зрозуміти.
5.
Запишіть речення, виділіть граматичні основи накресліть його структурну схему. (1,5 бали)
Пусти
мене, мій батеньку, на гори, де ряст весняний золотом жаріє, де вітер цвіт з
мигдалів обсипає, хай він мене дощем рожевим скропить, оплаче цвітом молодість
мою. (Леся Українка)
ІІІ. Зробіть повний синтаксичний розбір речення. (6 балів)
6.
Спустився вечір – і одразу похолодшало, хоч удень була нестерпна спека. (О.Гончар).
Українська мова. 9 клас
«Складне речення з різними видами зв’язку»
«Складне речення з різними видами зв’язку»
ІІІ варіант
І.
Знайдіть
і вкажіть правильний варіант відповіді
1.Виділіть складне речення:
а) Вересень буйно зеленів отавами на
луках, заплітав павутиння в повітрі (І. Цюпа).
б) Вітер почне безжально зривати осінню
красу зажуреного клена (О. Копиленко).
в) У верховіттях вітер колобродить, сумує
стежка дичками внатрус (Л. Костенко).
г) Нестор
ціпенів від страху, притулившись чолом до шибки, та відірвати погляду від
вулиці не міг (Р. Іваничук).
2. Складне речення із
сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком – це
а) Він відчинив балкон навстіж, свіжістю вітру війнуло в обличчя, і це зовсім зняло з душі очманіння (О Гончар);
б) Вагончик, у якому вони сиділи, виявився зручним для житла: не тісно, затишно, і під ногами почувається палуба (О. Гончар);
в) Настрій помітно покращав: зникла ота внутрішня пригніченість, яку не приховаєш від людей (О. Гончар).
а) Він відчинив балкон навстіж, свіжістю вітру війнуло в обличчя, і це зовсім зняло з душі очманіння (О Гончар);
б) Вагончик, у якому вони сиділи, виявився зручним для житла: не тісно, затишно, і під ногами почувається палуба (О. Гончар);
в) Настрій помітно покращав: зникла ота внутрішня пригніченість, яку не приховаєш від людей (О. Гончар).
3. Яке із речень відповідає поданій схемі? [ …
], (...), (...), (...)
А) Людина йде по рідних вулицях, де пройшло її дитинство, де буяла молодість, де проходили найкращі роки життя (Я. Баш).
Б) Панас той і Микола... народилися в розложистих степах, де вітер та народ була їх перша школа (М. Рильський).
В) Вишиває і співає, і ніхто не зна, де узор вона кінчає, де ту пісню почина (М. Рильський).
Г) За морем холодним, в далекій чужині, де сонця ніколи не видно з тайги де нетрі, болота лихі та пустинні, та скали кремінні, та вічні сніги (П. Грабовський).
А) Людина йде по рідних вулицях, де пройшло її дитинство, де буяла молодість, де проходили найкращі роки життя (Я. Баш).
Б) Панас той і Микола... народилися в розложистих степах, де вітер та народ була їх перша школа (М. Рильський).
В) Вишиває і співає, і ніхто не зна, де узор вона кінчає, де ту пісню почина (М. Рильський).
Г) За морем холодним, в далекій чужині, де сонця ніколи не видно з тайги де нетрі, болота лихі та пустинні, та скали кремінні, та вічні сніги (П. Грабовський).
Д) Герман Гольдкремер був одним із перших спекулянтів, що злетіли на
Борислав, мов хижі ворони на падло (І. Франка).
(3
бали)
ІІ Рівень
4.
Поставте у реченнях пропущені розділові
знаки та вкажіть тип речень( ССР, СПР, БСР). –
1,5 бали
1. Коло броду дотлівали жовті віти яворів а над ними пролітали білі лебеді вгорі.
2. Спинюсь і довго буду слухать як бродить серпень по землі моїй.
3. Дощ пройшов хазяйським оком сад в росі купається.
ІІ. Запишіть речення, виділіть граматичні основи накресліть його структурну схему. (1,5балів)
1. Коло броду дотлівали жовті віти яворів а над ними пролітали білі лебеді вгорі.
2. Спинюсь і довго буду слухать як бродить серпень по землі моїй.
3. Дощ пройшов хазяйським оком сад в росі купається.
ІІ. Запишіть речення, виділіть граматичні основи накресліть його структурну схему. (1,5балів)
5.
Мов водопаду рев, мов битви гук кривавий, так наші молоти гриміли раз у раз, і
п’ядь за п’ядею ми місце здобували, хоч не одного там калічили ті скали, ми
далі йшли, ніщо не спинювало нас. (І Франко).
ІІІ. Зробіть повний синтаксичний розбір речення. (6 балів)
Згадую
село, в якому ми тоді жили, і в моїй уяві постають літні вечори, і душу мою
повиває елегія смеркання.
(Є.Гуцало).
Українська мова. 9 клас
«Складне речення з різними видами зв’язку»
«Складне речення з різними видами зв’язку»
ІV варіант
І. Знайдіть
і вкажіть правильний варіант відповіді
1.Яке з поданих речень – складне з різними
видами зв'язку:
А. Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні (В. Сосюра).
Б. Осінній вітру крок, і хмари над землею, і пада жовтий лист в вечірньому огні (В. Сосюра).
В. Коли почую твій співучий голос і легкий сміх навколо забринить, мені здається: серед поля колос гойдається і пташка десь дзвенить (П. Филипович).
Г. На старості літ Джеря любив довгими зимніми вечорами розказувати дочці й онукам, де він бував, що він бачив, в яких краях ходив, з якими людьми зустрічався (І. Нечуй-Левицький).
А. Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні (В. Сосюра).
Б. Осінній вітру крок, і хмари над землею, і пада жовтий лист в вечірньому огні (В. Сосюра).
В. Коли почую твій співучий голос і легкий сміх навколо забринить, мені здається: серед поля колос гойдається і пташка десь дзвенить (П. Филипович).
Г. На старості літ Джеря любив довгими зимніми вечорами розказувати дочці й онукам, де він бував, що він бачив, в яких краях ходив, з якими людьми зустрічався (І. Нечуй-Левицький).
2.Вкажіть речення із сурядним і підрядним
зв'язком:
А. Сонце і повітря лоскочуть щоки, а зелень ялинкових гілок виглядає з-під снігу так свіжо, що здається, надворі стоїть весна, одягнена у білі шати (М. Коцюбинський).
Б. Минає літо, осінь вже бреде, лісів багрянець торкнувся вересневий, і пахне чебрецем, і листя де-не-де, кружляючи, лягає під дерева (Л. Тендюк).
А. Сонце і повітря лоскочуть щоки, а зелень ялинкових гілок виглядає з-під снігу так свіжо, що здається, надворі стоїть весна, одягнена у білі шати (М. Коцюбинський).
Б. Минає літо, осінь вже бреде, лісів багрянець торкнувся вересневий, і пахне чебрецем, і листя де-не-де, кружляючи, лягає під дерева (Л. Тендюк).
В. В ті дивні дні, коли мої штани іще тримались на одній підтяжці, я
все ніяк допетрати не міг, що крутиться земля, мов куля кругла (Б. Олійник).
Г. Варто писати про наші села й міста, про наші вулиці, треба називати їх справжніми іменами, щоб у людських серцях рідна земля оживала, щоб чоловік, уперше потрапивши на те чи інше місце, безпохибно пізнав – ось він, той край, про який читав (В. Шевчук).
Г. Варто писати про наші села й міста, про наші вулиці, треба називати їх справжніми іменами, щоб у людських серцях рідна земля оживала, щоб чоловік, уперше потрапивши на те чи інше місце, безпохибно пізнав – ось він, той край, про який читав (В. Шевчук).
3. Якій зі схем відповідає подане речення:
Хіба ж під вечоровими яворами, у головах яких стояли зорі, а в ногах жебоніла вода, таким ввижалося власне свято? (М. Стельмах).
А. [ ], (у яких...), а [ ], [ ]?
Б. [ ], (у яких...), а [ ], [ ]?
В. [, (у яких..., а (...), ...]?
Хіба ж під вечоровими яворами, у головах яких стояли зорі, а в ногах жебоніла вода, таким ввижалося власне свято? (М. Стельмах).
А. [ ], (у яких...), а [ ], [ ]?
Б. [ ], (у яких...), а [ ], [ ]?
В. [, (у яких..., а (...), ...]?
Г. (Хіба...), (у яких...), а [
], [ ]?
Д. [, (у яких...), а (…), …]? (3 бали)
Д. [, (у яких...), а (…), …]? (3 бали)
ІІ Рівень4. Поставте у реченнях пропущені розділові знаки та
вкажіть тип речень( ССР, СПР, БСР). –
1,5 балів
1. Уже вишневі зацвіли сади і цвіт пахучий падає на воду.
2. Квітень виправдовував свою назву весело гомоніли струмки сніг розтанув у полях зазеленіла озимина…
3. Несподіваний ривок і ми відриваємося від землі.
ІІ. Запишіть речення, виділіть граматичні основи накресліть його структурну схему. (1,5балів)
1. Уже вишневі зацвіли сади і цвіт пахучий падає на воду.
2. Квітень виправдовував свою назву весело гомоніли струмки сніг розтанув у полях зазеленіла озимина…
3. Несподіваний ривок і ми відриваємося від землі.
ІІ. Запишіть речення, виділіть граматичні основи накресліть його структурну схему. (1,5балів)
Одсвіти його лягають ген-ген
на небеса, оддзеркалюються на землю, але земля вже похмура: луги почорніли,
кущі погустішали, вибалки у полях поглибшали, горбки повиростали… (Є.Гуцало).
ІІІ. Зробіть повний синтаксичний розбір речення. (6 балів)
Без
віри тобі не обійтися, без віри обходяться все можні, які самі собі суддями
будуть. (Р.Іваничук).
Українська мова. 9 клас
«Складне речення з різними видами зв’язку»
«Складне речення з різними видами зв’язку»
V варіант
І. Знайдіть
і вкажіть правильний варіант відповіді
1. Визначте складні речення з різними видами
зв'язку:
А. Хоч у житті стрічав тебе я рідко, та все ж мені той спогад серце гріє (І. Франко).
А. Хоч у житті стрічав тебе я рідко, та все ж мені той спогад серце гріє (І. Франко).
Б. Дедалі скульптор все більше переконувався в тому, що мусить негайно
виїхати звідси (О. Гончар).
В. Почувається, як їм щасливо у парі, як гарно та вільно і беззвучно плисти по озерцю (О. Гончар).
Г. В нас тепер іде свята війна за оборону небесної держави, і боротись ми всі за неї мусим до загину, хто чим здолає, – хто вогнистим словом, хто вчинками проречистими (Леся Українка).
Д. Висока й міцна, як дубина, стояла по горах кукурудза, вип'явши напоказ грубі качани; виноград по садах жовтів, наливався (М. Коцюбинський).
В. Почувається, як їм щасливо у парі, як гарно та вільно і беззвучно плисти по озерцю (О. Гончар).
Г. В нас тепер іде свята війна за оборону небесної держави, і боротись ми всі за неї мусим до загину, хто чим здолає, – хто вогнистим словом, хто вчинками проречистими (Леся Українка).
Д. Висока й міцна, як дубина, стояла по горах кукурудза, вип'явши напоказ грубі качани; виноград по садах жовтів, наливався (М. Коцюбинський).
2.Вкажіть речення зі сполучниковим і
безсполучниковим зв'язком.
А. Яків повів коней навпростець, і було чутно, як тріщав у них під копитами сушняк (А. Шиян).
Б. Ніна спочатку думала про Якова Македона, що привернув її увагу, та згодом сильніші спогади витіснили його образ, і перед очима постали і люди інші, і події, що їх довіку не забути (А. Шиян).
А. Яків повів коней навпростець, і було чутно, як тріщав у них під копитами сушняк (А. Шиян).
Б. Ніна спочатку думала про Якова Македона, що привернув її увагу, та згодом сильніші спогади витіснили його образ, і перед очима постали і люди інші, і події, що їх довіку не забути (А. Шиян).
В. То поїзд затримувався на
станціях, бо колія була зайнята, то машиніст довго домовлявся із станційними
працівниками, що не хотіли відпускати вугілля, взагалі поїзд чомусь довго стояв
перед семафором (А. Хижняк)
Г. Майже кожного місяця я приїздила до Києва, але раз у раз траплялося так, що або Ванда Львівна виїхала до Львова, або я через якісь обставини не могла її дочекатися (М. Пригара).
Г. Майже кожного місяця я приїздила до Києва, але раз у раз траплялося так, що або Ванда Львівна виїхала до Львова, або я через якісь обставини не могла її дочекатися (М. Пригара).
3.У якому реченні поєднано безсполучниковий і
підрядний зв'язок:
А. Постановник не осипав Ярославу компліментами, він після роботи тільки потиснув їй руку, але цей мовчазний потиск руки був для неї дорожчий за слова (О. Гончар).
Б. Пташки замовкли, трави стихли, лише берези сколихнулись, лише вербиці поклонились, та вітер золотим од дерева до дерева почав шпурляти, кружляючи червоне (П. Тичина).
В. Тихо розмовляли, наказували, як бути з хлібом, що треба продати, що купити, чим засіяти пари і що сіяти по озимині (С. Скляренко).
Г. Дивовижні сцени можна було побачити в ці хвилини в таборі: той сміявся, той плакав, там обнімалися, там підняли на руки і цілували стареньку бабусю, що принесла останню качку (Я. Баш). (3 бали)
А. Постановник не осипав Ярославу компліментами, він після роботи тільки потиснув їй руку, але цей мовчазний потиск руки був для неї дорожчий за слова (О. Гончар).
Б. Пташки замовкли, трави стихли, лише берези сколихнулись, лише вербиці поклонились, та вітер золотим од дерева до дерева почав шпурляти, кружляючи червоне (П. Тичина).
В. Тихо розмовляли, наказували, як бути з хлібом, що треба продати, що купити, чим засіяти пари і що сіяти по озимині (С. Скляренко).
Г. Дивовижні сцени можна було побачити в ці хвилини в таборі: той сміявся, той плакав, там обнімалися, там підняли на руки і цілували стареньку бабусю, що принесла останню качку (Я. Баш). (3 бали)
ІІ рівень
4. Поставте у реченнях пропущені
розділові знаки та вкажіть тип речень( ССР, СПР, БСР). – 1,5 бали
1. Шелестить пожовкле листя по діброві вітер віє гуляють хмари сонце спить ніде не чуть людської мови.
2. Коли ми минаємо липовий шлях і опиняємось у долинці нас оточує воркування струмків.
3. Ще мить і літак буде в повітрі.
1. Шелестить пожовкле листя по діброві вітер віє гуляють хмари сонце спить ніде не чуть людської мови.
2. Коли ми минаємо липовий шлях і опиняємось у долинці нас оточує воркування струмків.
3. Ще мить і літак буде в повітрі.
ІІ.
Запишіть речення, виділіть граматичні основи накресліть його структурну схему.
5. Кам’яниця
колись була коморою, в ній зберігали щось цінне, бо двері оббиті залізом і
вікна вгорі маленькі, заґратовані.
(Ю.Мушкетик).
( 1,5 балів)
ІІІ. Зробіть повний синтаксичний розбір речення.
Нечуйвітер
має звичку до схід сонця вставати, коли на цих водах ще стеляться сиві тумани і
всюди по низинах блищить роса, як вода, тоді саме час всяке цілюще зілля
збирати. (О.Гончар).
(6 балів)
Українська мова. 9 клас
«Складне речення з різними видами зв’язку»
«Складне речення з різними видами зв’язку»
VІ варіант
І. Знайдіть
і вкажіть правильний варіант відповіді
1.Виділіть складне речення:
а) Вересень
буйно зеленів отавами на луках, заплітав павутиння в повітрі (І.
Цюпа).
б) Вітер
почне безжально зривати осінню красу зажуреного клена (О.
Копиленко).
в) У верховіттях вітер колобродить, сумує стежка дичками
внатрус (Л. Костенко).
г) Нестор ціпенів від страху, притулившись чолом
до шибки, та відірвати погляду від вулиці не міг (Р. Іваничук).
2.У якому реченні поєднано безсполучниковий і сурядний зв'язок:
А. Він так розійшовся, що в Євмена не залишилося найменшого сумніву: буде все так, як вирішив Таливон (Я. Стецюк).
Б. Половець став на порозі – досвіток був повитий білими пасмами, під стіною темніла калюжа, проте не дощило (Є. Гуцало).
В. Море дедалі втрачало спокій; чайки знімались з одиноких берегових скель, припадали грудьми до хвилі і плакали над морем (М. Коцюбинський).
А. Він так розійшовся, що в Євмена не залишилося найменшого сумніву: буде все так, як вирішив Таливон (Я. Стецюк).
Б. Половець став на порозі – досвіток був повитий білими пасмами, під стіною темніла калюжа, проте не дощило (Є. Гуцало).
В. Море дедалі втрачало спокій; чайки знімались з одиноких берегових скель, припадали грудьми до хвилі і плакали над морем (М. Коцюбинський).
Г. Якось химерно запахли
абрикоси: запах був ніжний і нагадував чомусь старий Прованс і старомодні
кабріолети (М. Хвильовий).
Д. Хто пустив поголоску, звідки вона взялася, ніхто не знав (М. Коцюбинський).
Д. Хто пустив поголоску, звідки вона взялася, ніхто не знав (М. Коцюбинський).
3. Якій зі схем відповідає подане речення:
Хіба ж під вечоровими яворами, у головах яких стояли зорі, а в ногах жебоніла вода, таким ввижалося власне свято? (М. Стельмах).
А. [ ], (у яких...), а [ ], [ ]?
Б. [ ], (у яких...), а [ ], [ ]?
В. [, (у яких..., а (...), ...]?
Хіба ж під вечоровими яворами, у головах яких стояли зорі, а в ногах жебоніла вода, таким ввижалося власне свято? (М. Стельмах).
А. [ ], (у яких...), а [ ], [ ]?
Б. [ ], (у яких...), а [ ], [ ]?
В. [, (у яких..., а (...), ...]?
Г. (Хіба...), (у яких...), а [ ], [ ]?
Д. [, (у яких...), а (…), …]? (3 бали)
Д. [, (у яких...), а (…), …]? (3 бали)
ІІ рівень
4.
Поставте у реченнях пропущені розділові
знаки та вкажіть тип речень( ССР, СПР, БСР). –
1,5 бали
1. Заблудився я в пущі
темній і нема їй початку й кінця…
2. Моя біографія, друзі, сягає в далекі дні коли мене бусол на лузі підкинув батькам навесні.
3. Село лежало в зеленому вибалку по горбах чорніли поля.
ІІ. Запишіть речення, виділіть граматичні основи, накресліть структурну схему речення.
2. Моя біографія, друзі, сягає в далекі дні коли мене бусол на лузі підкинув батькам навесні.
3. Село лежало в зеленому вибалку по горбах чорніли поля.
ІІ. Запишіть речення, виділіть граматичні основи, накресліть структурну схему речення.
5.
Як умру, то поховайте мене на могилі, серед степу широкого на Вкраїні милій,
щоб лани широкополі, і Дніпро, і кручі було видно, було чути, як реве ревучий. (Т.Шевченко). (3 бали)
ІІІ. Зробіть повний синтаксичний
розбір речення.
Розмови
стихають, і всі напружено дивляться на щось сіре і довге, що повзе з-за лісу по
чорному зораному полю. (В.Винниченко). (6 балів)
Немає коментарів:
Дописати коментар